borstels, knaapjes en lepels
De eerste beelden van afvalhout maakte Marcel Warmenhoven tijdens zijn studietijd aan de kunstacademie in Maastricht. Daar maakte hij zijn eerste hond met een paar schoenborstels, pollepels en stokken. Daarna werkte hij vaker met gebogen hout, omdat dit aansluit bij de vormen van mens en dier.
Zijn beelden getuigen van een vaardige snelheid en inventiviteit. Lichtvoetigheid voert de boventoon, de vormentaal is gepolijst en gedetailleerd. Hij kan met meubelpoten, borstels, kleerhangers en pollepels in soepele lijnen grote beelden vervaardigen. Hij gebruikt geen schroeven, alles is gebouwd met de gat-en-pen techniek.
Achteloos door de mens weggegooide voorwerpen, als nutteloos afgedaan, krijgen bij Warmenhoven een nieuwe betekenis. Zijn werk is bijzonder en opmerkelijk, maar kan misschien ook wel als Zeeuws worden betiteld.
Zijn beelden getuigen van een vaardige snelheid en inventiviteit. Lichtvoetigheid voert de boventoon, de vormentaal is gepolijst en gedetailleerd. Hij kan met meubelpoten, borstels, kleerhangers en pollepels in soepele lijnen grote beelden vervaardigen. Hij gebruikt geen schroeven, alles is gebouwd met de gat-en-pen techniek.
Achteloos door de mens weggegooide voorwerpen, als nutteloos afgedaan, krijgen bij Warmenhoven een nieuwe betekenis. Zijn werk is bijzonder en opmerkelijk, maar kan misschien ook wel als Zeeuws worden betiteld.